coll de llana

A l'octubre vaig fer un taller de mitja a la Nadia. La profe, la Laura, era molt maca; la veritat és que la Nadia té les millors profes de Barcelona, he, he. La Laura és de Puertollano i sap qui és el hipi, em va fer molta il·lusió recordar-lo perquè feia temps que no en sabia res i em van venir al cap records molt macos i agradables. 

Al curs vam aprendre a muntar punts, a fer el punt del dret, del revés, a disminuir, a augmentar, a fer calats i a tancar, clar. Jo em vaig anar fent petites mostres amb els diversos punts que apreníem, així després tindria on triar quan em fes el coll de llana que em volia fer. L'últim dia de classe vaig comprar la llana i quan vaig arribar a casa m'hi vaig posar. He fet mitja mirant El mentalista, al metro de camí als Icària i a la feina a l'hora de dinar els migdies que no nedo, però bàsicament mentre mirava El mentalista. El Lorenzo se'm posava a la falda i s'hi adormia, i quan es despertava m'agafava el coll i el llepava, i ja el tenia tot ple de pèls abans d'acabar-lo, però m'és igual, francament... Com que també m'agafava el cabdell, n'hi vaig donar un perquè hi jugués, i després, abans d'anar a dormir, em dedicava a tornar a enroscar la llana que trobava tota escampada pel passadís. ^-^

Quan vaig prendre les mides per fer-me el coll vaig mesurar-me el cap de manera que em quedés un coll d'una sola volta, però òbviament hi ha alguna cosa que no vaig fer bé:



L'he fet amb el punt canasta (crec), que consisteix a fer blocs de punt del dret i del revés, com el canalé, però al cap d'unes files (en el meu cas, sis), invertia els blocs, i allà on havia fet punt del dret en feia del revés, i viceversa. No sé si s'aprecia gaire en aquesta foto:


I després, un cop acabat, m'hi puc fer dues voltes. Abriga molt i no pica! 


Ara tinc llana per fer-me una gorra a conjunt. Potser ja serà per a l'any que ve, per això, perquè amb aquest m'hi he estat més d'un mes i ara tinc dos projectes més a la cua. 

                     

Comentaris

Nadia ha dit…
Ole!!!
la mireia ha dit…
ohhhhhhhhhh
què bonic!!!
però jo que tu me'l quedava enlloc d'enviar-li a l'alonso :-)
Laura ha dit…
me'l quedo, me'l quedo! després vaig pensar que l'alonso no és que tingui un supercoll, és que no té coll, no?
libelula lilalula ha dit…
I és suavet? :) Que mono.
Això que dius dels punts és massa complicat, per mi, però estàs parlant de com fer que quedi com a ratlles, unes com cap endins i les altres cap enfora, no?
Laura ha dit…
Sí, sí, més o menys vindria a ser això, són com franges invertides, per entendre'ns. Ja te l'ensenyaré!